EĞİTİM KÜNYESİ
Eğitimin Adı | Transaksiyonel Analiz: Psikoterapi Uygulamaları |
Eğitimci | PORTA / Serkan Kahyaoğlu |
Eğitim Süresi | 2 günlük atölye ya da haftada 2 saatlik 6 oturum |
Eğitim Yöntemi | Etkileşimli grup + talep edilirse süpervizyon |
Katılımcı Sayısı | 12-20 |
Eğitimci Sayısı | 1 |
Katılımcı Özellikleri | Psikologlar, psikolojik danışmanlar ve bu bölümlerde okuyan 4. sınıf öğrencileri |
Terapinin ve psikolojik danışmanlığın amacı; davranış değişimi, yanlış öğrenmelerin düzeltilmesi, ebeveynlerin eksik bıraktıklarının onarılması, iyileşme, yardım ilişkisi, gelişim, büyüme, anlam yaratma olarak tanımlanır. Sonuç olarak terapi odasında, terapist ve danışan, danışanın öyküsüne birlikte dikkatle bakarlar ve danışanın ihtiyacına odaklandıkları bir alışverişe girerler.
Transaksiyonel Analiz (TA) bu alışverişte danışanın ihtiyaçlarını gideren yollar bulması için danışanın kendisi, diğerleri ve dünya ile ilgili algısına bakar. Bir başka deyişle TA insanların yaşamın ilk yıllarından itibaren kendilerine bir “yaşam senaryosu” yazdıklarını ve bu senaryoyu birlikte oynayacakları oynayacak rol arkadaşları bulduklarını iddia eder. Eric Berne’in deyişiyle “prens ve prenses olarak doğan” insanların nasıl kurbağaya dönüştüklerini ve tekrar nasıl “prens ve prenses olabilecekleri ile ilgilenir. Kısaca kişiliğe ve ilişkilere bakış için bir yaklaşım sunar. Bunu yaparken aşağıdaki 3 temel önermeyi önemser:
- İnsanlar iyidir, yeterlidir.
- Herkes düşünme kapasitesine sahiptir.
- Herkes kendi yaşam planı (senaryosu) için kararlar alabilir, ve bu kararları değiştirebilir.
“Transaksiyonel Analiz: Psikoterapi Uygulamaları” eğitiminde, psikoterapist ve psikolojik danışmanların seanslarında kullanabilecekleri TA bakış açısına, kavramlarına ve dolayısıyla geliştirebilecekleri yöntemlere odaklanılmaktadır. Eğitim, katılımcıların TA’yı içselleştirmeleri için çeşitli alıştırmaların yanı sıra gerçek vakalardan ve katılımcılardan gelen örneklerden oluşmaktadır. Eğitim sonunda katılım belgesi verilecektir.