PORTA EDM-OKULDA TA: İlişkinin Kapıları Atölyesi/ ÜSKÜDAR RAM
Transaksiyonu bire bir Türkçeye çevirirsek, trans (geçiş), action (eylem) yani “eylem+geçiş” diyebiliriz. Transaksiyonel Analiz (TA) bize eğitimde süreç ve içeriği analiz etme şansı verir. Dolayısıyla TA, içerikte NE söylediğiniz kadar bunu NASIL söylediğinizi anlamanıza yardımcı olur. Eğitimin verimli ve kalıcı olması için eğitim ortamında alışverişin/etkileşimin ne kadar eşitlikçi, kapsayıcı ve herkesin kendini ifade etmesini teşvik edici olduğuna bakılmaktadır.
Bu atölyede TA’da üç temel ihtiyaç olarak tanımlanan kabul, yapılandırma ve pozisyon ihtiyaçlarını okulda çalışan psikolojik danışmanların nasıl kullanabilecekleri ele alınacaktır. Bu kavramların teşhis/tanımlama, müdahale ve değerlendirme bağlamında kullanımı üzerine çalışılacaktır.