TA’nın kurucusu Eric Berne “Bir bilgiyi altı yaşında bir çocuğun anlayabileceği bir şekilde anlatabilme” ilkesini önemser. Eğitim süreçlerinde açık iletişim ve öğrenen-öğreten arasındaki ilişkinin eşitlikçi bir şekilde kurulması için TA bakışı çok yardımcı olabilir. Okulda “Çocuk-Yetişkin-Ebeveyn” ego durumlarının öğrenci, öğretmen, veli ve kurum olarak okul düzeyinde işlevsel kullanımı son derece yararlıdır. TA’nın “özerk (otonom) olma” kavramını oluşturan karşılıklı içten ilişki, bilinç/farkındalık ve doğallık verimli bir eğitimin amacı olarak görülebilir.
Amaç: Katılımcıların, TA kavramları ile eğitim ortamında kendini, ilişkilerini ve okulu/eğitimi analiz etmesi ve çözümler üretmesi amaçlanmaktadır.
Kapsam ve İçerik
- Okulun ve eğitimin Çocuk-Yetişkin-Ebeveyn ego durumları
- Okulun ve eğitimin yaşam kurgusu/senaryosu
- Eğitimde özerklik: Farkında, doğal ve içten
- Eğitimde fark edilme ve kabul alma yolları
- Bilinçli ve bilinçdışı sabotajlar
- Eğitimde ve okulda oynanan psikolojik oyunlar
Hedef Kitle: Okul çalışanları ve öğrenciler