Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerileri
Konuşmacı: Gülçin Karadeniz
Tarih: 22.11.2017
Saat : 19.00-20.30
“...aile hafta sonunu piknik yaparak geçirmeye karar verir. Piknik yerine çocuklarla birlikte yürüyüşe çıkarlar. Uzun bir yürüyüşten sonra yorulan küçük çocuk yalvarırcasına bakan gözlerle, “Babacığım çok yoruldum. Lütfen beni kucağında taşır mısın?”, diye sorar. Baba, “Ben de yorgunum oğlum” der demez çocuk ağlamaya başlar. Baba tek kelime etmeden yerden bir ağaç dalı bulur, dalı oğluna verir. “Al oğlum, sana güzel bir at” der. Çocuk sevinçle atına biner ve sevinçle sıçrayarak ilerler…
Evet, kabul edelim çoğunlukla bu baba kadar yaratıcı değiliz ve bu kadar keyifli problem çözümleri üretemiyoruz! Ya da her çocuk okula bu babanın evladı olarak başlamıyor. Peki nerede tıkanıyoruz? Acaba olayları olduğu gibi kabullenen kaderci bir yaklaşım yerine, sorgulayan, değişmeye, değiştirmeye çalışan, neden, niçin, nasıl sorularını devamlı soran, alternatifler arayan bir karaktere dönüşebilir miyiz? Özellikle günümüzde bilgiye ulaşmak çok kolay, imkânlar sınırsız gibi görünmekte… Herkes bilgiye ulaşıyorsa, farklılaşma bilginin kullanımı ve yaratıcılıktadır. Gözlemlerini ve deneyimlerini bilgi ile birlikte en yaratıcı şekilde kullananlar yarına kalacaktır! Yarınlar için çocuklarımızı hazırlayan siz eğitimciler çocuklara nasıl ve hangi etkinliklerle ulaşacağınızı biliyor musunuz?
Hedef Kitle: Anaokulu, ilkokul sınıf ve ilgilenenler
Eğitimin Süresi: Eğitim süresi 1,5 saat
Eğitimin İçeriği:
- Yaratıcılık Nedir?
- Yaratıcılık Kaslarımızı Nasıl Esnetebiliriz?
- Beyin Kürelerimiz ve Yaratıcılık İlişkisi
- Etkinlik Örnekleri (ANASINIFI VE İLKOKUL İÇİN)
- Yaratıcılığı geliştiren teknikler nelerdir? SCAMPER Tekniği
Eğitimci: Gülçin KARADENİZ
Gazi Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi lisans, Maltepe Üniversitesi Psikoloji yüksek lisans mezunudur. Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi bölümünde yüksek lisans ve doktora derslerini tamamlamış olup, doktora programına Maltepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde devam etmiştir. Mesleğe Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı’nda başlamış, VKV Koç Özel İlköğretim Okulu’nda görev almıştır. Halen Maltepe Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü’nde görevlidir.
Çalışma Alanları; yaratıcı düşünce, okul öncesi eğitimde dikkat çalışmaları, okul öncesi dönemde sosyal gelişim, sosyal beceriler, duygu düzenleme becerileri, anne-baba tutumları, algılanan anne-baba tutumları, ebeveyn kabul veya reddi ve oyun. Yayınlanmış Kitaplarından Bazıları; Okulöncesi Eğitim Dizisi (2003), Anaokulu Öğretmeninin Sevdiği Etkinlikler (2004), Unutulan Kardeş (2005), Okul Öncesi Çocuk ve… (2011 edt). Okul Öncesi Çocukların Sevdiği Etkinlikler (Baskıda), Kitap Bölümleri; Bağlanma, Evlilik ve Aile Psikolojisi: Türkiye Bağlanma El Kitabı (2010), Romantik İlişkiler, Evlilik ve Ana Baba Çocuk İlişkileri (2010).