Selin Ateş, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde tamamladığı lisans eğitimi ardından uzmanlık eğitimine İstanbul Bilgi Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans programında devam etmiştir. Klinik Psikoloji yüksek lisans programından odak grup çalışmasında ergenlerin flört şiddeti algılarını araştırdığı bitirme tezi ile mezun olmuştur.

Lisans eğitimi sırasında ODTÜ Psikoloji Bölümü bünyesinde Doç. Dr. Emre Selçuk gözetiminde Yaşam Boyu Gelişim Laboratuvarı asistanlığını sürdürmüş, farklı kurumlarda staj yapmış ve 2018 yılında bir ay süreyle Doç. Dr. Irene Mammarella ile çalışmak amacıyla Padova Üniversitesi Bellek ve Öğrenme Laboratuvar’ında bulunmuştur.

Yüksek lisans eğitimi kapsamında Bilgi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Merkezi’nde süpervizyon eşliğinde psikoterapi ve grup çalışmaları yürütmüştür. Doç. Dr. Sibel Halfon tarafından yürütülen “Zihinselleştirmeye Dayalı Terapinin (MBT-C) etkinliğini araştıran proje kapsamında Anne Freud Center’dan eğitim almış ve Emma Morris süpervziyonluğunda psikoterapi çalışmalarını sürdürmüştür. Bunun yanı sıra, çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeye yönelik etkileşimsel bir metod olan “DIR Floortime 201 Temel Kapasiteleri Destekleme” ve “DIR FLoortime 202 Üst Kapasiteleri Destekleme” eğitimlerini tamamlamıştır.
Hâlen, Rorschach ve Projektif Dersler Derneği’nde Neslihan Zabcı tarafından verilen “Rorschach ve CAT Testleri ile Çocuğun Ruhsal İşleyişinin Değerlendirilmesi” eğitimine devam etmektedir. 6-17 yaş arasındaki çocukların bilişsel kapasitelerine dair bir ölçüm aracı olan Wechsler Çocuklar için Zekâ Ölçeği IV (WISC-IV) uygulayıcısıdır.

İki yıl süre ile farklı anaokullarında okul psikoloğu olarak çalışmış, bu kapsamda çocuk ve ailelere yönelik seminerler vermiştir.
PORTA bünyesinde çocuk, ergen, ebeveyn ve genç yetişkinlere yönelik mentalizasyon ve psikodinamik temelli psikoterapi ve danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Psikoterapi seanslarını online veya yüz yüze olarak sürdürmektedir.

Selin Ateş, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde tamamladığı lisans eğitimi ardından uzmanlık eğitimine İstanbul Bilgi Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans programında devam etmiştir. Klinik Psikoloji yüksek lisans programından odak grup çalışmasında ergenlerin flört şiddeti algılarını araştırdığı bitirme tezi ile mezun olmuştur.

Lisans eğitimi sırasında ODTÜ Psikoloji Bölümü bünyesinde Doç. Dr. Emre Selçuk gözetiminde Yaşam Boyu Gelişim Laboratuvarı asistanlığını sürdürmüş, farklı kurumlarda staj yapmış ve 2018 yılında bir ay süreyle Doç. Dr. Irene Mammarella ile çalışmak amacıyla Padova Üniversitesi Bellek ve Öğrenme Laboratuvar’ında bulunmuştur.

Yüksek lisans eğitimi kapsamında Bilgi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Merkezi’nde süpervizyon eşliğinde psikoterapi ve grup çalışmaları yürütmüştür. Doç. Dr. Sibel Halfon tarafından yürütülen “Zihinselleştirmeye Dayalı Terapinin (MBT-C) etkinliğini araştıran proje kapsamında Anne Freud Center’dan eğitim almış ve Emma Morris süpervziyonluğunda psikoterapi çalışmalarını sürdürmüştür. Bunun yanı sıra, çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeye yönelik etkileşimsel bir metod olan “DIR Floortime 201 Temel Kapasiteleri Destekleme” ve “DIR FLoortime 202 Üst Kapasiteleri Destekleme” eğitimlerini tamamlamıştır.

Hâlen, Rorschach ve Projektif Dersler Derneği’nde Neslihan Zabcı tarafından verilen “Rorschach ve CAT Testleri ile Çocuğun Ruhsal İşleyişinin Değerlendirilmesi” eğitimine devam etmektedir. 6-17 yaş arasındaki çocukların bilişsel kapasitelerine dair bir ölçüm aracı olan Wechsler Çocuklar için Zekâ Ölçeği IV (WISC-IV) uygulayıcısıdır.

İki yıl süre ile farklı anaokullarında okul psikoloğu olarak çalışmış, bu kapsamda çocuk ve ailelere yönelik seminerler vermiştir.

PORTA bünyesinde çocuk, ergen, ebeveyn ve genç yetişkinlere yönelik mentalizasyon ve psikodinamik temelli psikoterapi ve danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Psikoterapi seanslarını online veya yüz yüze olarak sürdürmektedir.